Enjoying the Aussie life.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lars en Niels - WaarBenJij.nu Enjoying the Aussie life.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lars en Niels - WaarBenJij.nu

Enjoying the Aussie life....

Blijf op de hoogte en volg Lars en Niels

31 Oktober 2012 | Australië, Airlie Beach

Zo weer ruim een week voorbij met een hoop nieuwe ervaringen! Laten we beginnen met het eerste... ja hoor de koala beertjes! We hebben een superleuke dag gehad in Lone Pine koala park. Veel tropische en australische beesten gezien.. en we hebben allebei een lieve koala vast mogen houden..super schattig! Al hebben ze wel scherpe pootjes hoor... we hebben ook nog tientallen grote en kleine kangaroes kunnen voeren! Al met al een leuke dag gehad dus. 's avonds lekker een hapje gegeten in Chinatown en een kleine party gehad in de kroeg! De volgende dag wat brakjes wakker geworden dus hebben we er een rustig dagje van gemaakt, heerlijk gezwommen in de lagoon en genoten van de zon! Dinsdag....Australia Zoo time! Een geweldige dag gehad in Australisch bekenste dierentuin van Steve Irwin van crocodile hunter. Supergave live show gezien met grote krokoodillen, woaww!! Na nog een leuke avond hebben gehad ons voorbereid op Noosa! Een wederom leuk gezellig stadje waar we wilde dieren hebben gespot zoals een kangeroe in het Noosa National Park... over rotsen geklommen (wilde een snelle route nemen naar het strand maar dat kwam uit op scherpe rotsen hihi maar ach:-))...gezwommen tussen de woeste golven en wat gechilled op het strand, het weer wordt trouwens alsmaar beter! Het hostel in Noosa was erg leuk en gezellig ingericht, helemaal roze geschilderd!! Oja...we zijn naar Paranormal Activity 4 geweest...biosje in Australia dus! Lekker geslapen in een schattig roze cabine tussen de palmbomen. Op naar hervey bay, de stad om naar fraser island te gaan. Het grootste zandeiland ter wereld. En het enige zandeiland waar regenwoud op kan groeien. Hervey bay was wat saai dus beetje rondgekeken en vroeg naar bed want 8 uur moesten we klaar staan voor een 3 dagen 2 nachten tour naar fraser. De volgende dag werden we opgehaald en afgezet bij de ferry. We waren met zijn 4en. Aangekomen op het eiland zou er iemand ons halen. Maar er was niemand. Gelukkig na een paar minuten kwam er 4wdrive jeep aangescheurd. Fraser is namelijk een eiland waar geen asfalt wegen zijn en alleen zandwegen door het regenwoud en bossen. En geen harde zandwegen maar zachte losse zandwegen. Verder is het strand de snelweg waar je 80 mag. Goed dat te weten wordt het beeld wat duidelijker toch? De jeep kwam, tourguide stapte uit en vroeg wie er wilde rijden. IK!!! Zei niels. En daargingen we. Stuiterend en schuddend legte we de weg af. Supergaaf om in zon landschap te rijden. We haddenwat extra tijd op het eiland. De rest van degroep kwam vanuit een ander stadje. Door elkaar geschud kwamen we aan bij lake mckenzie. Een droomplek. Wit zand, helder water.. super. Na het lake gingen we lunchen met de rest van de groep. De rest van de dag mooie plekken bezocht op het eiland. Lars ging ook nog rijden. Een beetje spannend vond hij het wel. Maar goed, we leven nog dus zou wel goed gegaan zijn:-).
Aan het eind van de dag was het tijd om de tenten op te zetten in de duinen, naast het strand. Jazeker kamperen it is!! En niet dat luxe kamperen van tegewoordig. Maar gewoon zonder wc en douche. Je behoefte doen in de bosjes samen met je dingo buddy. Ja vanwege loslopende dingo,s mocht je niet alleen zijn. We hebben dan ook meerdere malen oog in oog met ze gestaan. Na een beroerde nacht in de tent een dag vol sightseeing op het eiland. Van rotsformaties, tot woestijnachtige sandblows. Prachtige meren en kreken met helder water dat je kan drinken. Het weer zat wat tegen. Bewolkt en veel wind. Maar dat mocht de pret niet drukken. Wij zwommen overal in... al waren wij soms de enige 2 van de groep van 18. Wat nou mietjes...:-):-) (zie foto,s)
Savonds gezellig gegeten en gedronken. Te laat naar bed, te veel wijn resulteerde de volgende ochtend dan ook in een brakke, vieze (2 dagen niet gedouched) lars en niels. Maar ook vandaag gingen we nog dingen op het eiland bekijken. Om 1 ging de ferry terug naar het vasteland. Deze dagen waren supergaaf. Maar wat waren wij blij met een douche en een wc. Gelukkig mocht dit nog bij het hostel op vasteland. Na opgefrist te hebben mochten we met nachtbus die 12uur duurde naar arlie beach. Daar zijn we nu en hebben intussen gezeild enzo maar dat vertellen we de volgende keer. Hoop dat jullie het weer leuk vonden. See ya en xxx Niels en Lars!

• 31 Oktober 2012 - 15:39

Henny Van Norloos:

Hoi daar, wat een leuk verhaal hebben julie weer geschreven.
    Het is wel een reis om van te dromen hoor
    Echt geweldig dat jullie op zulke woeste plekken komen.
    Geniet maar weer verder hoor.
    Groetes Henny

• 01 November 2012 - 04:39

Talithaaa:

Wauwie!! Supergaaaf haha en vliegensvlug sjoefend verhaal!! Geniet nog van jullie laatste daagjes in Oz-land! Ik heb hier net Halloween erop zitten...ohja en weet niet of jullie ee wat van mee.krijgen maar orkaan heeft veel schade enzo in ny veroorzaakt...ook veel cancellations van.flights en laat daar nu net mijn overstap zijn over 11dagen...we wachten het af!! Dikke ksx!!

• 04 November 2012 - 15:25

Ingrid:

Wat super om te lezen hoe jullie het daar hebben.
    En wat een mooie foto's hebben jullie er op gezet!!
    Je was bang dat je niet zoveel te melden had op deze site, weet je nog?
    Nergens voor nodig. Jullie maken alleen maar leuke dingen mee!
    Geniet er van en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    xxx Mini

• 04 November 2012 - 15:50

Vera Van Kleij:

Hallo allebei,was weer eventjes geleden dat ik jullie gevolgd heb,maar wat maken jullie een hoop mee zeg.Geniet ervan. Groetjes van Vera

• 04 November 2012 - 15:57

Roos:

Oké nou wordt ik onderhand toch wel een beetje jaloers... ;)

• 04 November 2012 - 16:30

Vera Van Kleij:

Ik heb de koala's alleen in de bomen gezien,maar niet zoals jullie in mijn handen gehouden.'
    Ook de kangaroe's van een afstand.Hoop de volgende keer dat ook te doen.

• 05 November 2012 - 12:14

Tim Van Den Berg:

Ik beleef het weer opnieuw kerels.. enjoy!

• 05 November 2012 - 18:03

Caroline Barger:

Hoi Niels en Lars,

Zo leuk om jullie belevenissen te lezen!! Ben nu al benieuwd naar het volgende berichtje!!

Lieve groeten,

Caroline (taxi Haars)

• 12 November 2012 - 21:16

Cindy Teuling:

ooooooh die koala beertjes so cute ♡♡♡♡