Sabaidee!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Lars en Niels - WaarBenJij.nu Sabaidee!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Lars en Niels - WaarBenJij.nu

Sabaidee!!!

Blijf op de hoogte en volg Lars en Niels

24 November 2012 | Laos, Vientiane

Hoihoi! Daar zijn we weer. Het is al weer even geleden sinds onze laatste update 2 weekjes geleden. Intussen zitten we in de hoofdstad van Laos: Vientiane. We hebben Thailand achter ons gelaten. In thailand hebben we veel gezien en meegemaakt. In Chiang mai zijn we op tour gegaan waar we geraft hebben op bamboobootjes, hebben we kennis gemaakt met stammen die hier nog heel primitief leven en hebben we op een olifant gereden. Allemaal heel gaaf, alleen zijn we er niet helemaal mee eens hoe ze de olifanten behandelen. Dus wat betreft dat eens en nooit meer. Verder hebben we nog met echte tijgers "geknuffeld". Na Chiang mai zijn we naar Chiang kong gegaan. Een stadje aan de grens van van Laos. Hier op de slowboat gestapt die ons in een 2 dagen durende tocht over de mekong naar Luang prabang brengt. De hele dag mooie uitzichten, regenwoud, bergen, dorpjes van alles. Een lust voor het oog. De overnachting was geregeld in Pak beng. Een klein dorpje aan de oever van de mekong. Een ontzettend gave ervaring. Na een wat onrustige nacht, vol blaffende honden en stroomuitval gingen we dag 2 weer de hele dag op de boot. Aan het eind van de middag kwamen aan in luang prabang , laos. Een super mooi stadje. We zijn hier 3 nachten gebleven. Tijdens deze drie dagen hebben we weer leuke dingen gedaan zoals in mooie watervallen gezwommen en de Pak Ou grot bekeken waar allemaal oude boedha beeldjes tentoon staan. Op de dag met de watervallen hebben we scooters gehuurd en door de prachtige natuur gecruised. Aan leuke romantische restaurantjes en een gezellige nightmarket geen gebrek. Vanuit luang prabang een bumpy ride busrit gehad naar Vang vieng! De bekende stad vanwege het 'tuben', waar we een geweldig mooi bungaloowtje hadden gehuurd.. tijdens ons verblijf hebben we fantastische grote donkere grotten bezocht, gezwommen in een lagoon, getubed over de rivier met een lekker koud biertje en wederom een supermooie rit gehad met de scooter! De avonden hebben we doorgebracht in de kroeg met elke avond Friends op tv! Leuk! Nu zijn we dus in Vientiane waar we de laatste daagjes in Laos zijn. Wat we hier gaan doen en hoe de reis naar vietnam was horen jullie de volgende keer! Groetjes en knuffels lars en niels! X

• 25 November 2012 - 19:03

Talithaaa:

Haha supercoool!! Leuk dt jullie ook de tijgers gedaan hebbrn en van die olifanten, klopt daarom heb ik dat toen niet gedaan..was me al verteld! Haha lol nog steeds friends he ;), veranderd ook noooit!! Hoe was tuben uiteindelijk na al die veranderingen?? Heeel veel plezier in Vietnam :)! Ksxj

• 27 November 2012 - 10:15

Caroline:

Hoi Niels en Lars,

Het is weer een feest om jullie verslag te lezen, ook heel herkenbaar!! Veel plezier in Vietnam en pas op met oversteken!! Gewoon oversteken en voor je uit kijken en niet twijfelen, gewoon doorlopen!! Lieve groeten xx

• 27 November 2012 - 22:20

Arjo:

Heren,

Wat een mooi reisverslag weer! Jullie beleven een hoop avonturen waarvan wij in Nederland maar weinig kunnen voorstellen. Australië lijkt dan qua cultuur nog wel op Europa, maar Azië lijkt mij een heel ander verhaal. Echt een 'once in a lifetime experience' ervaring. Heel veel plezier verder. Geniet er nog maar goed van, over drie weekjes is het weer voorbij...

Groetjes,
    Arjo

• 29 November 2012 - 09:00

Lot:

Lieverds have a save trip to vietna,. En niet teveel bami soeppies eten he lekkel lekkel. Geniet ervan en naturlich uitkijken ;-) dikke kus Lot!!!